BLUEGRASS NA MLEJNĚ 2011

22.11.2011 20:36

  Jednou z akcí pořádaných v sobotu 13. 8. 2011 byl Bluegrass na Mlejně .
 Přestože samotný festival začínal až ve 14 hodin, vydala jsem se na cestu již v brzských ranních hodinách. Využila jsem příležitosti a celý zbytek volného dopoledne strávila prohlídkou krásného města Jičína - "města pohádek". Po poledni jsem se busem přesunula na samotnou akci.
   Letos se konal 2. ročník bluegrassového a countryového festivalu Bluegrass na Mlejně opět v areálu Janďourkova Mlýna v Sedlišti u Starých Hradů (okres Jičín).
   První ročník měl díky vydatné průtrži mračen smůlu a musel se konat uvnitř mlýna. Tentokrát bylo počasí milosrdnější. Sice jsme také trochu zmokli, ale mohli jsme být venku až do pozdních nočních - ranních hodin.
   Celý festival probíhal v přátelském duchu. Opět chválím výběr kapel! Mohli jsme slyšet i vidět Flastr, Modré kšandy, 4Band, Pontiac, Fair Play Grass, Album, Wyrton a Blueland. Některé z kapel jsou vysloveně má srdeční záležitost ( proto jsem se sem moc těšila). Zmínila bych se alespoň o kapele Wyrton, která letos slaví 20 let vzniku kapely vůbec, 15 let bluegrassové dráhy, ale hlavně křtí, námi fandy dlouho očekávané, CD Tvoje sny. Celý večer zakončila vynikající slovenská kapela Blueland.
  Programem provázel místní ..., který se nedržel svých slov "... a mimo jiné si zde můžete dát pivo Svijany, které já bohužel nesmím, protože bych pak nemohl moderovat:" Nejvíce postižen jeho ostrovtipem byl právě poslední Blueland. Nastěstí celá kapela jeho "humorné poznámky" přešla a začala hrát.
   Moc bych chtěla vyzdvihnout práci zvukaře! Jsem jen řadový posluchač, ale řekla bych, že bylo vše slyšet, jak mělo - vyváženě a hlavně jsme byli všichni ušetřeni šumů a houkání.
   Vzhledem k tomu, že jsem si nedala v Jičíně oběd, mě moc mrzelo, že zkysnul guláš, takže byl výběr pouze mezi klobásou, polévkou a chlebem se sádlem. Na lačno se pít nedá, takže jsem za odpoledne zvládla moc dobré čtyři chleby se sádlem. Jo, a kromě piva Svijany zde měli i Plzeň!
  Mlejn má ještě jednu velkou výhodu - má veliký půdní prostor se spoustou postelí, takže si stačí vzít jen spacák. Pokud by někdo raději přírodu, je tady i místo na stanování.
  Festival i jam jsem si moc užila, probíhal v naprosto pohodovém duchu!

 

Lenka Veselá