BLUEGRASS NA MLEJNĚ 2013

20.11.2013 12:05

Po roce druhý víkend v srpnu mé kroky opět mířily

směr Jičín. Janďourkův mlejn v Sedlišti u Starých

Hradů ožil již po čtvrté festivalem Bluegrass na

Mlejně. Organizační tým přistupuje k výběru kapel

velmi zodpovědně, čímž se mu daří oslovit příznivce

nejen country, ale i bluegrassu.

Celý festival zahájil ve 14 hodin skvělý Album

z Chomutova. Proto stálo za to si pospíšit a přijet

na začátek. Poté zahrála a zejména pobavila

kapela Foot Rail z Vysočiny, kterou vystřídal stále

se zlepšující Abalon z Prahy s mírně obměněným

obsazením, což má na svědomí mandolinista Miloš

Andrt.

Hřeb večera byla skvělá kapela Poutníci – Brno.

Těžko uvěřit, že na scéně působí již 43. sezónu.

Obsazení kapely se během let změnilo. Nejstarším

členem (od roku 1980) a zároveň kapelníkem je

Jiří Karas Pola. Při hře Poutníků vždy proudí z podia

do davu diváků energie. Jejich projev je naprosto

profesionální. Já sama se netajím tím, že před nimi

smekám, protože už jen ten počet hraní během

roku a neustálé přejezdy by jednoho umořilo.

Všichni z kapely podávají špičkové výkony, aranže

jejich skladeb mě velmi baví a krásně se na ně dívá

neboť se usmívají a vyzažuje z nich i radost ze hry.

Během sezóny festivalů vystupují i několikrát denně.

„Tisíckrát nic umořilo osla.“ Ale Poutníky ne!

Dále vystoupila kapela Pražce z Luk nad Jihlavou.

Hrají velmi „příjemně“, ráda si je kdykoliv poslechnu.

Navíc je hezké vidět a slyšet hrát na banjo ženu.

Další kapela, na kterou jsem se těšila, byly Fámy

s Petrem Kůsem. Tato kapela je jednou z mých

srdečních záležitostí. Moc bych si přála, abychom

ji mohli více potkávat, vidět a slyšet. Jejich písně

a skladby jsou čistě autorské, převážně z dílny Petra

Kůse. Zlí jazykové tvrdí, že postupem let v jeho

písních „přibývá mrtvol“. Ale mě jeho písně hladí

po duši. Myslím si, že se obsah prostě jen mění,

jak jde čas.

Nasledující kapelu Fair Play Grass z Mladé Boleslavi

jsem viděla již o týden dřív na Bluegrassovém

Čtyřlístku v Ploukonicích. Nevím, jak pokračovalo

jejich hraní na dalších akcích, ale tady, stejně jako

v Ploukonicích, začalo ke konci jejich vystoupení

pršet. Jinak F.P.G. je kapela, kterou mám moc ráda.

Líbí se mi, jak postupně jejich projev získává na

suverenitě. Což je znát hlavně ve zpěvu skvělého

Honzy Huška. Kapelník Jan Melichar prý na „chvíli“

mizí pracovně kamsi do Číny. Přeji kapele, aby

tuto změnu ustála a těším se na další setkání.

Poslední kapela festivalu Maňána Bluegrass

Band z Jičína již hrála v suchu uvnitř mlýna. Vystoupila

bez mikrofonu. Velmi pobavila narvaný

provizorní sál písněmi s tradičním bluegrassovým

pojetím.

Večer zdaleka neskončil. Následoval jam, který se

pro některé protáhl až do ranních hodin.

Zatím se mi podařilo být na každém ročníku tohoto

festivalu. Velmi oceňuji nadšení všech, kteří

se na jeho „běhu“ podílejí! Je tady vždy skvělá

a přátelská atmosféra. Bezvadné zázemí. Můžete

si postavit stan nebo spát na palandě v půdních

prostorách. Chválím výběr piva! Točené nealko

Birell, Svijany a Plzeň. I když já „pivo“ říkám jen

Plzni. Občerstvení bylo také moc dobré, hlady nikdo

neumřel.

Kdo se těšil, že se opět rozepíšu o městě Jičín, má

smůlu! Letos jsem se po městě projít nestihla. Těším

se nashle za rok!

Lenka Veselá